torsdag 9 juni 2011

CUF och Ung Vänster

Grattis till CUF och Ung Vänster nya ordföranden!

I CUF Hanna Wagenius.
Grattis Centerns UngdomsFörbund
Ni har gett ert förtroende att representera er till en person som aldrig haft ett jobb!
Grattis ska denna person driva frågor för att utveckla Sverige som enbart varit i skolvärlden?
Ungdomarbetslösheten i Sverige är sjyhög och ni väljer en person som inte vet vad arbete innebär. (Man lär sig inte det i skolan). Jag hoppas att jag har fel men hur man kan välja en sådan person är för mig obegripligt.
CUF har sin lösning på ungdomsarbetslösheten. Enligt Hanna verkar den handla om att förändra i LAS. Det är dags för dig att ge dig ut i den stora världen och träffa företag och företagare och kolla vad är det som krävs för att anställa unga. Enligt undersökningar handlar det inte om LAS. Gör din hemläxa bättre nästa gång.
Hon vill dessutom tillåta sexköp men kan inte tänka sig att varken köpa eller sälja sex själv. Verkar enligt min uppfattning inte respektera dessa människor som utsätts för övergrepp som dessa utsätts för i så stor utsträckning.

I Ung Vänster
Stefan Lindborg.
Grattis även till Ung Vänster.
Förtroendet ger ni till en person som i ett av sina första uttalanden snackar skit om en av våra främsta representanter Anders Borg.
Hur denna oerhört klumpiga människa kan få något förtroende får ni gärna förklara för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar